Silnik Fiat 1.4 16V FIRE SMPI 90KM 192.B2

17892
Silnik Fiat 1.4 16V FIRE SMPI 90KM 192.B2

Silniki Fiat FIRE SPI / MPI są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia

Silnik Fiat 1.4 16V FIRE MPI o mocy 90KM wszedł do produkcji w 2005 roku i miał zastosowanie w modelach Fiat Stilo oraz Bravo II. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km lub 5 lata.


Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz drobnej elektryki. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, niezła dynamika i przyzwoity poziom spalania, natomiast kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • słaba elastyczność
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 2.9 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

11%
0%
33%
11%
33%
0%
11%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

19.09.2018 Fiat Bravo
(10.0)
Opinia: Super rzecz !!!!!! Fantastyczny tani samochód. Super maszyna. Rewelacja. Żadnych awarii. Kocham Fiata.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: tani w utrzymaniu,żadnych awarii
Wady: nie znalazłem
  • Silnik: 1,4 89
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 130 000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
21.08.2018 Fiat Bravo
(10.0)
Opinia: Super silniczek nic mu nie dolega a przebieg ma już 190 tys i hula jak nowy.Spalanie na poziomie 7.5l co można chcieć więcej.Wbrew temu co jest na papierze (90KM) silnik zbiera się nieźle a w połączeniu z 6-biegową skrzynią jest zadowalający na trasie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: same plusy,niezła dynamika,skrzynia 6-biegowa
Wady: niema
  • Silnik: 90KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 190tys
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
28.02.2018 Bravo II
(9.3)
Opinia: Silnik od nowości (2007r.) na LPG. Jestem 3 właścicielem, przejechałem 30 tyś km, jestem bardzo zadowolony. Dotychczas bezawaryjny, dla mnie wystarczająco mocny, dynamika nie powala na kolana ale pozwala na płynne poruszanie w ruchu miejskim. Do 3500 obr/min mułowaty a od 3500-4500obr/min ma najlepszą dynamikę.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: bardzo dobra współpraca z LPG,bardzo dobra elastyczność,skrzynia 6-biegowa,bezawaryjny
Wady: zużycie oleju (dolewam 150ml-200ml / 1000km). wzrost zużycia paliwa przy LPG,przy mrozach długo się nagrzewa
  • Silnik: 90KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 150 000 km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam