Silnik Fiat 1.4 8V FIRE MPI o mocy 69, 77 lub 78KM wprowadzony na rynek w 2005 roku, najbardziej znany z Fiata Punto. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km, wyposażony w system zmiennych faz rozrządu oraz EGR.Te oraz wiele innych rozwiązań miały się przełożyć dobre osiągach, niskie zużyciu paliwa oraz spełnienie norm spalin EURO4.
Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora i najbardziej kosztowny element to wariator faz rozrządu. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 14) | (7.7) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 8.6/10 |
Dynamika | 5.1/10 |