Silnik Fiat 1.2 16V FIRE MPI 82/86KM

6075
Silnik Fiat 1.2 16V FIRE MPI 82/86KM

Silniki Fiat FIRE SPI / MPI są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia

Silnik Fiat 1.2 16V FIRE MPI o mocy 82 lub 86KM miała zastosowanie w szeregu modeli Fiata w latach 1998-2002. To kolejna odmiana o pojemności 1.2 z rodziny Fire która zasilała auta w autach 90-tych. Weszła do produkcji w 1993 roku a jej odmiana 16-zaworowa o nazwie Super Fire w roku 1997r. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km.


Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niski poziom spalania
  • dostępność części
  • prosta konstrukcja łatwa w naprawie

Wady

  • problemy z przepustnicą
  • awarie alternatora
  • ubytki oleju
  • awarie uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 2.8 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.6)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
50%
0%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

01.05.2021 Lancia Y 840a Elefantino Rosso
(10.0)
Opinia: Zrywny, bezawaryjny, dynamiczny silnik, który od 3000 obrotów zamienia samochód w miejski gokart. Idealnie radzi sobie z lekką masą samochodu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, trwałość niski koszt części
Wady: Kusi do kręcenia na wysokich obrotach, co potrafi odbić się na spalaniu. Nie jest ono jednak dramatycznie wysokie.
  • Silnik: 1.242cm^3, 86km
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 230.000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
11.11.2020 Fiat Bravo I
(8.7)
Opinia: Kilka lat jeździłem Fiatem Bravo I z tym silnikiem i byłem zadowolony.Tani w serwisowaniu (pojemność oleju to 2.8 l), spalanie w syklu mieszanym ok 7 l a jak się jechało 90 km/h poza zabudowanym to i 5,9 robiłem. Na niższych obrotach dość ospały ale powyżej
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamika powyżej 3,5 tys, spalanie, tani w serwisie
Wady: Średni osprzęt, ospały na niskich obrotach
  • Silnik: 1242, 82 km
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 134000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
19.02.2020 Fiat Punto II 16v
(9.7)
Opinia: Świetny silnik. Wszechstronny i trwały. W mieście przy spokojnej jeździe latem można uzyskać ok. 6,5 l/100km. Jeżeli na trasie jedziemy do 100 km/h spalanie spada do 5,5 l/100km. Niesamowicie dynamiczny na wysokich obrotach, pomiędzy 3,5 a 5,5 tysiąca obrotów. Pozwala to na przyjemną jazdę autostradową,
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Wspaniała dynamika na wysokich obrotach, cichy, trwały, niezwykle niskie koszty utrzymania i części
Wady: Zużycie oleju (od nowości).
  • Silnik: 1,2 16V 82 KM
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 258000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
09.02.2020 Brava
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik, w porównaniu z tymi które teraz produkują to rewelacja. Przez 20 lat nic się nie działo. Żadnych rozciągających się łańcuszków itp. Miał lekkie pocenie i to jedyna bolączka. Ale oleju nie palił, rura wydechowa czysta bez sadzy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo trwały silnik
Wady: Brak
  • Silnik: 82
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam