Silnik Fiat 1.2 8V FIRE MPI – opinie – wady – awarie

50292
Silnik Fiat 1.2 8V FIRE MPI – opinie – wady – awarie

Silniki Fiat FIRE SPI / MPI są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia

Silnik Fiat 1.2 8V FIRE MPI to jedna z  najpopularniejszych jednostek benzynowych na rynku, montowana w wielu egzemplarzach Fiata oraz Lancii od ponad 25 lat. Weszła do produkcji w 1993 roku generując moc 73KM. W 1999 roku rozpoczęto produkcję odmian o mocy 60 lub 65KM a w 2007 roku pojawiła się na rynku jednostka 1.2 FIRE ze zmiennymi fazami rozrządu o mocy 69KM. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niski poziom spalania
  • dostępność części
  • prosta konstrukcja łatwa w naprawie

Wady

  • problemy z przepustnicą
  • awarie alternatora
  • ubytki oleju
  • awarie uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 2.6 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (9.1)
Trwałość 9.9/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

20%
0%
10%
3%
7%
13%
47%
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

10.04.2021 Fiat Grande Punto
(8.0)
Opinia: Zdecydowanie polecam! Największym plusem tego silnika jest jego prosta budowa, każdy mechanik sobie z nim poradzi. Koszty eksploatacji dzięki temu są niskie. Spalanie w mieście około 7 litrow, natomiast na trasie 5,5 przy bardzo spokojniej jeździe.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Niskie koszty eksploatacji Prosta i trwała jednostka Kultura pracy
Wady: Słaba dynamika
  • Silnik: 1.2 60 KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 122000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
06.12.2020 Grande Punto 1.2 65 Active
(8.7)
Opinia: Posiadam już trzeci samochód z tym silnikiem i powiem, że silnik jest bardzo prosty w budowie i nie sprawia żadnych problemów. Mam grande punto z tym silnikiem i samochód cały czas bardzo dobrze chodzi. Nie cieknie z pokrywy zaworów (tak jak miało to miejsce w
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Prosta budowa, spalanie w normie, tanie części wszędzie dostępne, znajomość silnika przez mechaników
Wady: Delikatny pobór oleju silnikowego, przeciętne osiągi, brak 6 biegu
  • Silnik: 1200
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 95000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
17.08.2019 Punto
(9.0)
Opinia: Drobna uwaga - to ten sam silnik co w seicento i uwaga do administratora - nie awaria uszczelki pod głowicą tylko pod przykrywą zaworową a to subtelna różnica.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 60 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004/135
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
13.06.2019 Grande Punto
(8.3)
Opinia: Silnik jak najbardziej godny polecenia. Wiadomo że brakuje mu energii do bardzo szybkiego poruszania się po drogach, ale nie w tym celu został on stworzony. Jego przeznaczeniem są auta miejskie i samochody które jeżdżą krótkie trasy. Wtedy sprawuje się bardzo dobrze. Spalanie w mieście potrafi
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1,2 8V 66KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009, 110000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
31.03.2019 Fiat seicento 1.2 8v
(10.0)
Opinia: Polecam! Mam taki silnik zamontowany w Fiacie Seicento do tego krotka skrzynia Abarth i jest po prostu poezja jak to jedzie.Od 0-100km/h 8,5-9s prędkość max 205km/h tak ze w małym autku ten silnik sprawuje się znakomicie kręci do 7tys.bardzo fajna odcinka.Uklad dolotowy MagSport Lech
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Moc ok 90koni dolot MagSportu + wyciszony przelot
  • Rocznik / Przebieg:
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam