BMW

Silnik BMW 2.0 R4 Turbo N20 – opinie – wady – awarie

91928
Silnik BMW 2.0 R4 Turbo N20 – opinie – wady – awarie

Silniki BMW Turbo N13 / N20 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 R4 Turbo N20 występował w odmianach mocy 156, 184, 218 lub 245KM. W latach 2011-2017 znajdziemy go w większości modeli BMW. Jednostka czterocylindrowa wyposażona w turbosprężarkę podwójny Vanos (zmienny rozrząd zaworów) oraz Valvotronic z wtryskiem bezpośrednim.Dodatkowo jednostka została wyposażona w elektryczna pompę wody oraz system Start&Stop.


Te rozwiązania miały  na celu uzyskać jak najlepsze osiągi przy niskim poziomie spalania co sprawdziło się w 100%. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczna a praca silnika jest na bardzo wysokim poziomie. Jednostka nie jest wolna od usterek a do najbardziej kosztownych należą awarie układu wtryskowego, zużywają się wtryskiwacze, które są piezoelektryczne a ich wymiana jest bardzo kosztowna. Cena za 1 szt 1000zł a trzeba wymienić aż cztery.


Największym atutem tej jednostki jest bardzo dobra dynamika jak również poziom spalania na poziomie 9L nie będzie tragedią. Kierowcy będą zadowoleni z osiągów tej jednostki, silnik zbiera się bardzo dobrze, żwawo reaguje na wciśnięcie gazu, jest elastyczny a kultura pracy jest na wysokim poziomie. Trzeba nadmienić że silnik był sprzedawany równolegle z jego mniejszą odmianą N13 a w roku 2012 został wyróżniony w TOP 10 silników w swojej kategorii.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wrażliwy układ wtryskowy
  • wtryski pizolektryczne droga wymiana cena około 1000zł 1szt
  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 32.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (7.5)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 6.6/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 2

Najbardziej awaryjna część

81%
3%
4%
1%
3%
1%
6%
Suma głosów: 182

Opinie użytkowników

09.06.2023 528i xdrive F11
(4.0)
Opinia: Silnik tak dobry, że BMW się przestraszyło co stworzyło i zdaje się przestało produkować. Rozrząd wytrzymał 20 tys. Nie popełniajcie tego błędu co ja. Auto pali 9l/100 jak tu niektórzy piszą ale poza miastem jadąc 90kmh. W mieście 13.5 l przy spokojnej jeździe.
  • 2.0/10
  • 4.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niezła dynamika.
Wady: Awaryjny, słabe brzmienie, wysokie spalanie.
  • Silnik: 245KM/ F11
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 13.5 l/100km
Odradzam
21.10.2022 F26
(9.3)
Opinia: Regularna wymiana oloje co 12tys, wyłączenie na stałe start stop i śmiga od nowości
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Super dynamika, małe spalanie
Wady: Brak
  • Silnik: 184
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 123
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
26.05.2022 X3 F25
(9.7)
Opinia: nie mogę narzekać, 5 lat i zero problemów
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: osiągi splanie
Wady: na razie brak
  • Silnik: 245KM/X3 F25
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
16.05.2022 Bmw f22
(2.0)
Opinia: widać że opinie wcześniej pisane są sprzed kilku lat... ten silnik to istna skarbonka i typowe gówno od Bmw które zbija teraz pieniadze na tym że ludzie co chwile muszą naprawiać auta z tym silnikiem. Jest rok 2022 i w top 10 najbardziej
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 2.0/10
Zalety: brak
Wady: kompletny silnik n20b20
  • Silnik: 184
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
29.09.2020 228i xdrive
(8.0)
Opinia: Bardzo duża frajda z jazdy i super dźwięk minus że dużo pali...
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 245
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 65000 km
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam