Silnik BMW 2.0 16V TwinPower N20B20 o mocy 156 lub 184KM w latach 2011-2017 mogliśmy znaleźć w większości modeli BMW. Jednostka czterocylindrowa wyposażona w turbosprężarkę podwójny Vanos (zmienny rozrząd zaworów) oraz Valvotronic z wtryskiem bezpośrednim.Dodatkowo jednostka została wyposażona w elektryczna pompę wody oraz system Start&Stop.Te rozwiązania miały na celu uzyskać jak najlepsze osiągi przy niskim poziomie spalania co sprawdziło się w 100%. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczna a praca silnika jest na bardzo wysokim poziomie.
Jednostka nie jest wolna od usterek a do najbardziej kosztownych należą awarie układu wtryskowego, zużywają się wtryskiwacze, które są piezoelektryczne a ich wymiana jest bardzo kosztowna. Cena za 1 szt 1000zł a trzeba wymienić aż cztery!!! Największym atutem tej jednostki jest bardzo dobra dynamika jak również poziom spalania na poziomie 9L nie będzie tragedią. Kierowcy będą zadowoleni z osiągów tej jednostki, silnik zbiera się bardzo dobrze, żwawo reaguje na wciśnięcie gazu, jest elastyczny a kultura pracy jest na wysokim poziomie.Trzeba nadmienić że silnik był sprzedawany równolegle z jego mniejszą odmianą N13 a w roku 2012 został wyróżniony w TOP 10 silników w swojej kategorii.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |