BMW

Silnik BMW 1.6 R4 16V Turbo 170KM N13

10250
Silnik BMW 1.6 R4 16V Turbo 170KM N13

Silniki BMW Turbo N13 / N20 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.6 Turbo N13B16 o mocy 170KM to konstrukcja koncernów BMW oraz  PSA (Citroen-Peugeot THP), która zadebiutowała w 2006 roku w Mini Cooper  a od  2011 roku zagościła w modelu BMW. Silnik został wyróżniony i otrzymał w 2007 roku nagrodę silnika roku w kategorii silników benzynowych w przedziale pojemności 1.4 do 1.8. Bardzo nowoczesna konstrukcja wyposażona we wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu z Turbosprężarką oraz łańcuchem rozrządu.


Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. . Zdarza się, że po przejechaniu już 50 tys łańcuch daje o sobie znać, oznaką jest jego klekot przy nie rozgrzanym silniku. Kolejną usterką, która może się przytrafić jest uszkodzenie wałków rozrządu, oraz problemy ze sterowaniem silnika, również trzeba uważać na spore ubytki oleju.Jest to najmocniejsza odmiana z rodziny N13 która przekłada się na bardzo dobre osiągi oraz świetną dynamikę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka

Wady

  • koszty serwisu
  • rozciągający się łańcuch
  • błędy oprogramowania silnika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W40 lub 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.7)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

78%
0%
11%
3%
3%
3%
3%
Suma głosów: 37

Opinie użytkowników

20.04.2022 F30 320i
(8.7)
Opinia: Od 3 lat w moich rekach poza awariom skrzyni nie miałem problemów skrzynia manual padla przy 170tys
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo dobra dynamika oraz niskie spalanie samochód po chiptuningu 220KM od dwóch lat
Wady: Bardzo duze zużycie oleju przy jezdzie po mieście litr na 1000km
  • Silnik: 170KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam
12.04.2020 f20
(8.7)
Opinia: polecam serdecznie jestem zadowolony z tym ze olej wyminiam co 9 tys km
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo dobra dynamika male salanie
Wady: troche ospaly do 2 tys
  • Silnik: 170
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 81000
  • Spalanie: 8.1 l/100km
Polecam