Silnik BMW 1.5 R3 TwinPower B38 – opinie – wady – awarie

67474
Silnik BMW 1.5 R3 TwinPower B38 – opinie – wady – awarie

Silniki BMW TwinPower B38 są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • MINI

Silnik BMW 1.5 R3 TwinPower B38 występuje na rynku w odmianach mocy 75, 102, 109, 136 lub 140KM i ma zastosowanie w samochodach marki BMW oraz Mini. Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem bezpośrednim, dwukanałową turbosprężarką typu Twin Scroll oraz zmiennymi fazami rozrządu z systemem podwójnego Vanos. Konstrukcja bardzo zaawansowana technologicznie, należąca do rodziny Efficient Dynamics w których zastosowano rozwiązania mające na celu obniżenie spalania.


Należą do nich m.in. bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami. Odmiany o mocy 109KM i 140KM pojawiły się na rynku w 2018 roku i posiadają filtr cząstek stałych GPF. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczne oraz szybko reagują na pedał gazu przez co kierowca nie odczuwa, że ma do czynienia z trzycylindrowym silnikiem. Największym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • turbosprężarka

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.25 L, typ oleju: 0W-20/0W30 BMW Longlife17 FE/+
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (7.1)
Trwałość 6.8/10
Utrzymanie 6.6/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 4

Najbardziej awaryjna część

78%
2%
5%
3%
4%
4%
4%
Suma głosów: 159

Opinie użytkowników

17.08.2024 Mini F56
(9.0)
Opinia: Silnik sprawuje się wzorcowo, przyjemna praca potwierdzona niskim spalaniem. Bardzo dobrze wchodzi na obroty i czuć, że turbina ciągnie równo od dołu. Trzeba przyzwyczaić się do specyficznej pracy na wolnych obrotach po rozruchu, po rozgrzaniu - a szybko się nagrzewa - silnik cichy o
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie, cicha praca, świetny dźwięk przy wchodzeniu na obroty.
Wady: Przy rozruchu słychać, że to 3-cylindrowy silnik, przy zimnym silniku lekko rzuca na wolnych obrotach.
  • Silnik: 136 KM/ Mini Cooper 3D
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 21000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
06.06.2024 f30
(1.0)
Opinia: totalne g**no
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
Zalety: brak
Wady: wszystko
  • Silnik: 1.5
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
12.05.2024 BMW F40 188i
(7.7)
Opinia: BMW F40 118i. Przebieg 76000 km. Brak usterek. Czuć tylko przy rozruchu, że jest to 3 cylindrowy motor. W trasie spisuje się doskonale, spalanie na poziomie 7L przy prędkości 130km/h na autostradzie. Prędkości rzędu 150km/h autostrada spalanie 8,5L.
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Wysoka kultura pracy jak na 3 cylindry. Spalanie w jeździe miejskiej około 8L/100km Dynamika w trasie
Wady: Przy rozruchu "rzuca" silnikiem, jedyna oznaka, że mamy do czynienia z 3 cylindrówką Wysokie koszty serwisu podstawowego
  • Silnik: 140KM BMW F40
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 760000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
21.01.2024 BMW F31
(10.0)
Opinia: Myślę, że negatywne opinie wystawiają osoby które kupiły auto za 60% ceny rynkowej, czyli trupa z Niemiec, Francji, itp. Silnik sprawa zero problemów, daje bardzo przyjemny dźwięk przy przyspieszaniu. Kto nie wie, nigdy nie powie, że to 3 cylindry. Dynamika bardzo dobra. Osobiście zrobiłem program na
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - dźwięk (bardzo przyjemny, sportowy warkot) - dynamika - niskie spalanie na trasie (okolice 6litrów) - bardzo dobrze reaguje na chip (175 km po programie) - zero problemów (zero awarii)
  • Silnik: 136KM 318i
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 65000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
12.12.2023 BMW F30
(8.7)
Opinia: Trudno oceniać mi trwałość przy takim przebiegu. . -80 tyś. Ja wymieniam olej co 10 tys, nie katuje go na zimnym i nie mam żadnych problemów. Mam porównanie do silnika 1,5 3cyl. 164km. z Volvo. Podstawowa przewaga silnika BMW
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dźwięk, reakcja na gaz,
Wady: Wibracje przy odpalaniu. ( szczególnie na zimnym ). System start-stop pasuje tu jak pięść do nosa. Wypada przyzwyczaić się to dezaktywować po każdym odpaleniu silnika, lub najlepiej wyłączyć to u speca na stałe.
  • Silnik: 136, chip na 170
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 80
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam