Silniki BMW N62 / N73 są stosowane w samochodach marki
Silnik BMW 4.8 V8 N62B48TU o mocy 355KM-367KM wszedł do produkcji w 2003 do 2010 roku i zastąpił wersje 4.6 is. Silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu z zastosowaniem płynnej zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos). Silnik charakteryzuje się świetnymi osiągami oraz wysoką kultura pracy jak przystało na jednostkę 8-cylindrową. Do minusów musimy zaliczyć wysokie koszty użytkowania takie jak serwis oraz spalanie.
Opinia:
Kupiłem E60 550i rok temu, zaraz po kupnie założona instalacja LPG Stag. Przez rok czasu zrobiłem nią 50tys km, przez ten czas wymieniłem słynną rurkę wody pomiędzy głowicami (wymieniona zawczasu, moja stara była jeszcze ok) oraz równie słynną uszczelkę podstawy alternatora oraz uszczelki pokryw zaworów,
8 nowych świec i 8 nowych cewek delphi, termostat wahler, pompa wody hepu. Silniczek pracuje jak szwajcarski zegareczek, zalewam olej Mihel 5W50 - wymiana co 10tys km. Złego słowa nie mogę powiedzieć na temat tego motoru, jeśli się dba - będzie służył długo i dzielnie :)
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Wysoka kultura pracy, odpowiednia moc i moment obrotowy, trwałość i jakość wykonania. Dźwięk ze zmodyfikowanego wydechu - bezcenny! :D
Wady:
brak
Silnik:
367KM
Rocznik:
2008
Przebieg:
280
Spalanie:
13.5 l/100km
Polecam
13.03.2024E65
(8.7)
Opinia:
Mocny i pancerny silnik. Mam od roku, od razu założyłem lpg staga przy 300 tys km. Butla w koło cos ok 72-78l. Od razu poszły nowe cewki i świece, ponieważ był problem z wypadaniem zapłonów. Póki co nie mam żadnych problemów z silnikiem, poprzedni właściciel
wymienił słynną rurkę wodną, wiec największa wada została już naprawiona. Płyn chłodniczy pracuje w temperaturze 105-107 stopni. Moc i dzwięk silnika, coś pięknego. Każdy kto gada że montaż LPG do tego silnika to profanacja, później chwali się na forum że udało mu się na trasie osiągnąć niskie spalanie 8l/100km, mnie śmieszą takie ludziki. Tankuje butle do pełna i mam gdzieś ile bawarka sobie łyknie, korzystam z mocy i momentu obrotowego w pełnym zakresie :). Chce jechac w góry, jade w góry, nad morze, jade nad morze. A typy co nie mają LpG pojadą na wakacje żonki Astrą w dieslku w kombi, no bo bawara chleje jak smok xD
9.0/10
7.0/10
10.0/10
Zalety:
Konkretna moc i dźwięk V8
LPG
Wady:
Wysoka temperatura pracy silnika
Wydech fabryczny jest dość cichy
Silnik:
750i
Rocznik:
2007
Przebieg:
307000
Spalanie:
20.0 l/100km
Polecam
25.09.2023BMW 7 E65 750i
(7.7)
Opinia:
W przeciwieństwie do poprzednika (4.4l) jest dość pancerny. Koszty obsługi oczywiście wysokie, jak to V8.
9.0/10
5.0/10
9.0/10
Zalety:
znosi gaz
niezła dynamika i elastyczność
kultura pracy
Wady:
uszczelniacze zaworowe
Silnik:
750i
Rocznik:
2005
Przebieg:
275000
Spalanie:
20.0 l/100km
Polecam
05.06.2021Michał
(7.3)
Opinia:
dobry silnik, bierze ok. 2 litry na 15tys, słabą stroną są uszczelniacze zaworowe
8.0/10
4.0/10
10.0/10
Silnik:
BMW 650i
Rocznik:
2005
Przebieg:
389tys
Spalanie:
20.0 l/100km
Polecam
27.06.2018Roki
(8.0)
Opinia:
Silnik godny polecenia pod warunkiem że mamy gruby portfel,ceny serwisu przyprawiają o zawrót głowy a wizyty na stacji są częstsze niż się komuś może wydawać.Po za tym silnik o bardzo wysokich parametrach pięknej pracy świetnej dynamice i elastyczności.Ogromnym plusem jest zerowa awaryjność a sam silnik
po 200 tys bez jednego wycieku.Polecam frajda z jazdy niezapomniana .