BMW

Silnik BMW 3.6 V8 32V 272KM N62B36

12964
Silnik BMW 3.6 V8 32V 272KM N62B36

Silniki BMW N62 / N73 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.6 V8 N62B36 272KM wszedł do produkcji w 2001 roku i był stosowany do 2005 r w modelu BMW serii 7 E65. Silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu w którym zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos). Trzeba nadmienić że jest to pierwszy silnik na świecie z kolektorem dolotowym o zmiennej długości.


Konstrukcja odlana z aluminium blok oraz głowica, natomiast korbowody kute wykonane ze sproszkowanego metalu. Silnik charakteryzuje się świetnymi osiągami oraz wysoką kultura pracy jak przystało na jednostkę 8-cylindrową. Do minusów musimy zaliczyć wysokie koszty użytkowania takie jak serwis oraz spalanie.Silnik w 2002 roku zdobył nagrody „International Engine of the Year” oraz „Best New Engine”


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: Castrol 0W30 / 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

4%
4%
26%
4%
7%
0%
56%
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami