Silniki BMW N52 / N53 / N54 są stosowane w samochodach marki
Silnik BMW 3.0 R6 N54B30 o mocy 306KM miał szerokie zastosowanie w samochodach BMW Serii 1, Serii 3, X6 oraz Z4. Produkowany w latach 2006-2010 był następcą wysłużonej jednostki M54. Jednostka sześciocylindrowa z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w podwójną turbosprężarkę BiTurbo oraz zmienne fazy zaworów VANOS. Usterkowości tego silnika nie jest duża, jednak do najbardziej wrażliwych trzeba zaliczyć osprzęt.
Najczęstszym awariom ulegają pompy paliwa, zawór spustowy układu turbosprężarek oraz gromadzenia się nagaru w głowicy. Do minusów trzeba także zaliczyć spalanie, które jest na wysokim poziomie oraz koszty utrzymania i serwisu nie należą do tanich. Poza tym silnik w opinii użytkowników jest chwalony za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.
Opinia:
Znakomity silnik o ile wie się, co można a co nie...
1.częste wymiany oleju-wymaga interwałów 8-10kkm i jak najwyższej jakości oleju spełniającego normy firmy 04, o parametrach 5w30, 0w40 lub ew. 5w40. Najlepiej PAO, nie estry, lubi wysokomolibdenowe. Odstępstwa od tego skutkują większym zużyciem oleju, nagarem
oraz szybszym kłopotem z VANOSami. Dobrze jest od razu dposażyć w dobry OCC, np. Mishimoto lub BMS double, mniej problemów w przyszłości.
2.silnik wysokotemperaturowy, co pociąga za sobą dobór m. in. odpowiednich świec, bezwzględnie obecności chłodnicy (możliwie największej) oleju-modele przeznaczone na rynek amerykański często jej nie mają, uważnemu zwracaniu uwagi na wycieki z powodu degradacji uszczelek itp.
3.wymiana wtryskiwaczy (wszystkich! Kto chce oszczędzać, kupuje Yarisa ;) na te o najwyższym indeksie i wymienia je co maks. 80kkm. HPFP wymienia po maks. 120kkm, a rozrząd poddaję gruntownemu przeglądowi po maks. 100kkm. Turbiny wytrzymują przeciętnie 150kkm, choć u mnie wytrzymały jakimś cudem ciut ponad 200kkm, ale traktuję to jako wyjątek potwierdzający regułę.
4. Benzynę tankujesz jak najwyższej jakości, zapomnij o niepewnych stacjach oraz LPG (raz jeszcze, kto chce oszczędności to j/w).
5. Rurę dolotową "z automatu" wymieniasz na dobrą aluminiową, fabryczne plastikowe lubią pękać. Koszt niewielki, wybór spory, i potencjalny kłopot z głowy. Podobnie z intercoolerem- fabryczny jest nieefektywny, zwłaszcza w korkach w gorące dni.
Sporo pozostało, ale mnie czasu jeszcze mniej. Warto pogłębić wiedzę na forach (anglojęzycznych, np. N54Tech.com czy e90post.com, polskie są, delikatnie mówiąc, ubożuchne w wiedzę).
Ogólnie, jeden z tych lepszych wyrobów.
10.0/10
6.0/10
10.0/10
Zalety:
1.potencjał tuningowy 2.bardzo mocna konstrukcja (z wyjątkiem osprzętu) 3.bardzo dobre osiągi z litra pojemności
Wady:
1.lubi olej 2.nie lubi gorącego klimatu 3.nie dla oszczędnych (wada względna) 4.wymaga uwagi i dbania, w przeciwnym razie chimeryczny
Silnik:
N54
Rocznik:
2009
Przebieg:
220kkm
Spalanie:
13.0 l/100km
Polecam
21.07.2019E92 335i 2008
(8.7)
Opinia:
Najwięcej do powiedzenia o tym silniku mają ci co nigdy go nie posiadali.Ma co prawda kilka bolączek, ale większość kosztuje mniej niż nowe oponki. Silnik już w serii generuje dużo mocy ,a co dopiero po modach do których ten silnik jest przystosowany.. po prostu drugi
2JZ
10.0/10
6.0/10
10.0/10
Silnik:
n54b30
Rocznik / Przebieg:
180000
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
08.04.2018Adi
(8.3)
Opinia:
Silnik bardzo dobry niestety nie dla wszystkich bo koszty utrzymania nie są małe,ale jak ktoś się decyduje na taki samochód to musi sie liczyć z kosztami.Frajda z jazdy jest nie do opisania zwłaszcza na trasie gdzie auto idzie jak burza a we wnętrzu jak w
salonie cicho i wygodnie.Awaryjność jest mu obca jedynie koszty części i serwisu są duże.