BMW

Silnik BMW 3.0 R6 24V 258/272KM N53B30

48351
Silnik BMW 3.0 R6 24V 258/272KM N53B30

Silniki BMW N52 / N53 / N54 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 N53B30 o mocy 258KM występował w samochodach marki BMW Serii 5 oraz 7 i był stosowany tylko w Europie przez pięć lat do 2011 roku. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji N52 różniąca się wtryskiem oraz osprzętem. W obecnej jednostce zastosowano wtrysk Bezpośredni oraz nowy układ wtryskowy ze zmiennymi fazami zaworów Vanos. Jednostka o bardzo dobrych osiągach, świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy.


Niestety nie jest wolna od awarii a do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie układu wtryskowego, pompy paliwa jak również awarie wtrysków, które są bardzo wrażliwe na złą jakość paliwa. Objawem takiej usterki może być nierówna praca silnika podczas jego uruchamiania gdy jest nie rozgrzany, zwłaszcza w zimnych porach roku. Ta usterka jest często mylona z awariami cewki lub elektryki z czym nie ma nic wspólnego.


Kolejną przypadłością, która również występowała w poprzedniej wersji jest nagromadzanie się nagaru w głowicy oraz problemy z kasownikami luzu zaworów – klekotanie. Poza tym jednostka jest bardzo chwalona za bardzo dobre osiągi, niestety koszty serwisu nie należą do tanich. Aby uniknąć ewentualnych napraw i kosztów z tym związanych każdy użytkownik musi pamiętać o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu dobrej klasy paliwa.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • bardzo wrażliwe wtryski na jakość paliwa
  • awarie pompy paliwa
  • gromadzenie się nagaru
  • klekoczące kasowniki luzu zaworów

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Jednostka wyposażona :

-zmienne fazy rozrządu VANOS

-zmienne wzniosy zaworów VALVETRONIC

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (6.1)
Trwałość 6.2/10
Utrzymanie 4.4/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 2

Najbardziej awaryjna część

33%
4%
4%
41%
4%
11%
4%
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

06.06.2023 F11
(5.3)
Opinia: Niestety ale najlepsza opinia o wszystkich silnikach benzynowych w f10 będzie to: Lepiej kupić cokolwiek innego.
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dobra dynamika jeżeli jest wszystko sprawne
Wady: Wtryski, valvetronik, uszczelnienia, rozrzad z gumy…
  • Silnik: 184/f11
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 225000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
05.05.2023 528i F10
(3.7)
Opinia: Nerwowo rozwijana moc i alfabet błędów Auto mam z USA, ale tam właściciel od nowości był mój przyjaciel, który tym autem jeździł częściej do Aso niż jakąkolwiek Alfą Romeo. Ogromne ilości nagaru, zacinające się wtryskiwacze na paliwie Vpower. Na zwykłej benzynie 95 nie ma
  • 3.0/10
  • 1.0/10
  • 7.0/10
Zalety: - mocny silnik - niskie spalanie
Wady: - EGR - przyrost mocy z efektem turbodziury - nagar w kolektorze - awarie sondy lambda - zacinające się wtryski na paliwach premium - zacinający się Valve - uszczelka kolektora wydechowego wypala się po 10tys km.
  • Silnik: N53
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 133000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam
11.07.2020 BMW F11 523i
(7.7)
Opinia: Ponad 30 tys bezawaryjnych km ale jakoś nigdy nie wierzyłem w te Long Lifowe wymiany oleju i może dlatego to auto dalej jeździ. Co 10 tys km dostaje świeżutki pyszniutki olej. Ważne by do benzyn lać olej z normami ACEA A3/B3/B4. Najlepiej wg mnie sprawdza
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: N53 204 KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 178000 km
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
12.02.2020 BMW E60
(6.0)
Opinia: Silnik występował także w BMW serii 6 a nie tylko 5 i 7.N53
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: N53
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 177000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
08.01.2018 Marian
(8.0)
Opinia: Moc dynamika i wir w baku to tak pokrótce,ale frajda niesamowita,silnik dla osób szukających doznań z jazdy a nie patrzących na spalanie.Serwis tez nie tani byle co leci w stówkach,awaryjność jak na razie jest zerowa,normalne wymiany zużytych części i to wszystko.Problem jaki miał poprzedni właściciel
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW 5 F10 528i 258KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 r 200.tys
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam