Silnik BMW 2.5 R6 N52B25 o mocy 177KM zadebiutował w 2005 roku w BMW serii 3 E90 i miał zastosowanie w wielu innych modelach klasy średniej oraz wyższej i SUV. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu.W jednostce zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos). Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awariami elektrycznej pompy cieczy!!! W szczególności ta druga usterka może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Silniki w opinii użytkowników są chwalone za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.Niestety koszty serwisu nie należą do tanich oraz spalanie jest dosyć wysokie zwłaszcza w jeździe miejskiej.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |