Silnik BMW 2.0 R4 16V o mocy 150KM z oznaczeniem N46B20 był produkowany w latach 2004-2012. Jednostka czterocylindrowa wolnossąca która zastąpiła odmianę N42 w której wprowadzono nowsze rozwiązania.Ta odmiana silnika wyposażona jest w Valvotronica jak również zmieniony został wał korbowy oraz kolektor dolotowy co przełożyło się na lepszą dynamikę oraz zdecydowanie wyższą kulturę pracy.
Silnik charakteryzuje się niska awaryjnością jednak użytkownicy bardzo narzekają na kłopotliwą i wadliwą elektronikę.Jednostka jest bardzo popularna pośród użytkowników przez co na rynku jest dużo ofert aut z tym silnikiem.Przed zakupem warto sprawdzić stan oraz ze względu na duże przebiegi silnik może być bardzo wyeksploatowany co zazwyczaj kończy się dużym spalaniem oleju a w konsekwencji awarią jednostki.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 6) | (6.3) |
Trwałość | 5.3/10 |
Utrzymanie | 4.5/10 |
Dynamika | 9.0/10 |