Silnik BMW 4.4 V8 M62B44 o mocy 286 KM znajdował zastosowanie w samochodach klasy wyższej BMW Serii 5, Serii 7 oraz w modelu Range Rover III. Silnik ten charakteryzuje się bardzo trwałą konstrukcją, a rozrząd oparty jest na łańcuchu. Należy jednak pamiętać, że rozrząd nie jest niezniszczalny, a awarii ulegają ślizgi i napinacze. Objawem takiej awarii jest głośna praca po stronie rozrządu. Niestety, koszty wymiany są dość wysokie.
Jeśli chodzi o usterkowość silników tej rodziny, najczęstszymi awariami są problemy z przepływomierzem, sondami, a także z sprzęgłem dwumasowym czy zapychającym się katalizatorem. Warto pamiętać, że ceny części do tego silnika sięgają setek, a czasem nawet tysięcy złotych.
Jednym z minusów jest również wysokie spalanie, a koszty utrzymania i serwisu nie są tanie. Niemniej jednak, użytkownicy chwalą ten silnik za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik bez Vanosa M62 B44 do 09/98
Silnik z podwójnym Vanosem M62TU B44 po 98
Średnia (głosów: 3) | (6.6) |
Trwałość | 7.0/10 |
Utrzymanie | 4.0/10 |
Dynamika | 8.7/10 |