Silnik BMW 3.0 V8 M60B30 o mocy 218 KM był produkowany w latach 1992-1996 i zasilał samochody BMW serii 5 E34 oraz BMW serii 7 E38. Jednostka była układem V8 z podwójnym wałkiem rozrządu, który był napędzany dwurzędowym łańcuchem rozrządu z samoregulującym się napinaczem. Konstrukcja silnika została wykonana w całości z aluminium – blok oraz głowica, a kolektor dolotowy wykonano z plastiku w celu zmniejszenia wagi. Jest to pierwszy silnik BMW, w którym zastosowano konstrukcję dzielonego korbowodu. Wszystkie te zmiany miały na celu zwiększenie trwałości całej jednostki. Warto wspomnieć, że zawory w tej odmianie silnika miały hydrauliczną regulację luzów.
Użytkownicy powinni mieć świadomość wysokiego spalania, które średnio wynosi ponad 12 l. Jako rozwiązanie można rozważyć bezproblemowy montaż instalacji LPG. Potencjalny nabywca auta z tym silnikiem musi również pamiętać, że serwis oraz części nie należą do tanich i nie zawsze można znaleźć zamienniki. Poza tym, kierowcy chwalą sobie ten silnik za jego niezawodność, dobre osiągi oraz wysoką kulturę pracy.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (7.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 6.0/10 |