BMW

Silnik BMW 2.2 R6 24V 170KM M54B22

99427
Silnik BMW 2.2 R6 24V 170KM M54B22

Silniki BMW M50 / M52 / M54 / M30 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik 2.2 R6 M54B22 o mocy 170KM miał zastosowanie w samochodach BMW Serii  3 Serii  Z3 oraz Z4. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu. Co do usterkowości silników tej rodziny są na bardzo niskim poziomie, można rzec, że przy regularnym serwisowaniu jest zerowa!!! Do minusów trzeba zaliczyć spalanie, które jest na wysokim poziomie a koszty utrzymania i serwisu nie należą do niskich. Poza tym silnik w opinii użytkowników jest chwalony za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • ubytki oleju
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (8.0)
Trwałość 9.1/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 7.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

70%
5%
5%
1%
6%
3%
10%
Suma głosów: 212

Opinie użytkowników

16.12.2023 Bmw e60 520i
(8.3)
Opinia: BMW e60 520i z M54b22 wcześniej E39 520i ,a zaczynałem od e34 520i Zawsze słyszałem że te auta nie jadą co jest bzdurą auto jedzie i to bardzo dobrze jeżeli seba z pod remizy szuka atrakcji to minimum m54b30 miałem okazję jeździć wszystkimi trzema wersjami M54
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Prosta sprawdzona konstrukcja BMW Dostęp do części i okres oczekiwania Dźwięk to poezja R6 Zawsze odpala 🤣🥳 Oby jak najdłużej ten stan się utrzymał Wygodny na trasy i podróż służbowe
Wady: Spalanie ostyluje od 10 litrów w górę limitu jeszcze nie sprawdziłem ale na pełnej 15 litrów nie stanowi problemu Częsty serwis i kontrola osprzętu … Łańcucha rozrządu Vanosów Pokrywy zaworów jest plastikowa wymienia się z uszczelka lubię pękać i ciężko to ma pierwszy rzut oka dostrzec Świece ,
  • Silnik: 170KM m54b22
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 289.000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
23.11.2023 BMW e46 Touring
(9.0)
Opinia: Rocznik 2001 M54b22 Touring. 8 lat w moich rękach.. Przebieg 310 000. Na gazie około 90 000. Olej Valvoline synth power 5w40. Olej wymieniany do 15 000. Od wymiany do wymiany max 0,5 litra dolewek. Silnik fajny, ale jak chcemy dać czadu, to trzeba
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Mimo wszystko przyspieszenie. Praktycznie bezobsługowy. Oleje, filtry, świece.
Wady: Trochę pali, ale jak jest gaz to nie ma tego problemu. Drobne wycieki.
  • Silnik: 170
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
08.03.2021 e46
(7.3)
Opinia: Silnik ładnie brzmi, nie pali dużo jak na 6 cylindrów, ale o wyścigach zapomnijcie. Niby 177 koni, ale zanim przemielisz w biegach to diesle po sto pare koni już Ci odjadą :).
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: trwałość, brzmienie, dobry do lpg, spalanie
Wady: 6 cylindrów, a dynamika tylko troche lepsza od 4 cyl. Przy dużych przebiegach i nie dbaniu pali sporo oleju.
  • Silnik: 177/m54b22
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 155 000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
16.08.2020 bmw e60
(6.7)
Opinia: Na poczatku chce zaznaczyć ze jesli ktos oczekuje szybkich startów z pod swiateł i efektu wbijania w fotel to nie z tym silnikiem. Jednak odwdziecza sie fantastyczna kulturą pracy i wielką elastycznoscią , posiadam 6 biegowy manual i jedzie sie calkiem przyjemnie. Odrazu czuc ze
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
Zalety: bezawaryjnosc kultura pracy elastycznosc
Wady: przy niedbaniu o auto czesto lubia powstawac wycieki z roznych podzespołów silnika
  • Silnik: 2,2 170 km
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 190
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
25.10.2018 Maciej
(7.0)
Opinia: Silnik trwały, dość dobry w eksploatacji lubi lpg, duża dostępność część zamiennych używanych i nowych, utrzymanie auta nie jest zbyt kosztowne, historia lubi się powtarzać z uszczelką głowicy, jest spora różnica temperatury silnika między 1 a 6 cylindrem, wystepuje przeciekanie silka w okolicach miski oraz
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: M54B22 170KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003 190000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam