BMW

Silnik BMW 1.8 R4 8V 115KM M43B18

21648
Silnik BMW 1.8 R4 8V 115KM M43B18

Silniki BMW M40 / M42 / M43 / M44 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.8 R4 M43B18 o mocy 115 KM stosowany od 1993 roku w samochodach BMW Serii 3 jest jednostką prostą, nieskomplikowaną, co za tym idzie łatwą w ewentualnych naprawach. Kierowcy szukający przyzwoitych osiągów będą zadowoleni, ponieważ silnik jest względnie dynamiczny. Do największych mankamentów tej jednostki należy zaliczyć awarie koła rozrządu, wycieki oleju, awarie pompy oleju oraz usterki elektroniki. Silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG, dlatego często jest montowany. Na rynku motoryzacyjnym dostępne są takie silniki, które często są bardzo wyeksploatowane. Przed zakupem warto sprawdzić stan silnika. Ogólnie rzecz biorąc, silnik jest chwalony za trwałość, przyzwoite koszty użytkowania oraz dostępność części.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoita dynamika
  • dostępność części

Wady

  • awarie koła rozrządu
  • awarie elektroniki
  • awarie pompy oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.0)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

23%
2%
2%
2%
2%
2%
66%
Suma głosów: 47

Opinie użytkowników

04.09.2023 E36 318i Touring
(9.0)
Opinia: Solidna jednostka. Przejeździ spokojnie współczesne silniki.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Trwałość, tanie części zamienne. Dynamika wystarczająca dla E36.
Wady: Drobne wycieki lub przepocenia oleju na pokrywie rozrządu wynikające z wieku (tania naprawa)
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 320000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
03.07.2018 Romek
(7.0)
Opinia: Przyzwoity silnik miałem go 4 lata temu w BMW E36 po za drobnymi usterkami nic większego się nie działo.Na minus trzeba zapisać spalanie średnio 10l a w mieście to nawet 12l,plus bezproblemowe naprawy i duży potencjał części zamiennych.To stara sprawdzona konstrukcja pancerna nie do zarżnięcia
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Seria 3 E36 318i 115KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000r 257tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam