BMW

Silnik BMW 1.8 R4 8V 113KM M40B18

7858
Silnik BMW 1.8 R4 8V 113KM M40B18

Silniki BMW M40 / M42 / M43 / M44 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.8 R4 8V M40B18 o mocy 113 KM był produkowany w latach 1987-1995 i napędzał samochody z serii BMW 3 oraz serii 5. Jest to kolejna odmiana z rodziny M40, która miała jedynie zwiększoną pojemność i moc. Jednostka ta posiadała żelazny blok oraz aluminiową głowicę z pojedynczym wałkiem rozrządu napędzanym pasem oraz popychaczami hydraulicznymi.


Silniki z większym przebiegiem lub niewłaściwie eksploatowane miały tendencję do występowania poważnych usterek, takich jak uszkodzenie panewek, wału korbowego i uszczelniaczy, co prowadziło do wycieków oleju. Wszystko to zależy od regularności serwisowania, a czasami spotyka się jednostki o dużym przebiegu bez większych awarii.


Użytkownicy szczególnie powinni pamiętać o wymianie paska rozrządu co najmniej co 60 tysięcy kilometrów, a niektórzy serwisanci zalecają wymianę co 40 tysięcy. Zdarzały się przypadki przedwczesnego zerwania paska, co prowadziło do uszkodzenia silnika. Dlatego w kolejnej wersji M43 BMW zastosowało układ rozrządu łańcuchowego. Użytkownicy powinni być świadomi wysokiego spalania, które średnio przekracza 10 litrów. Dobrym rozwiązaniem jest montaż bezproblemowej instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • przyzwoita dynamika

Wady

  • awarie panewek awarie uszczelniaczy wycieki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 50.000 km - 60.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

25%
25%
0%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami