Silnik BMW 1.6 R4 8V M40B16 o mocy 99 KM był produkowany w latach 1987-1995 i zasilał samochody serii 3 marki BMW. Jest to podstawowa jednostka, która posiadała żelazny blok oraz aluminiową głowicę z pojedynczym wałkiem rozrządu napędzanym pasem oraz popychaczami hydraulicznymi. Silniki z większymi przebiegami oraz niewłaściwie eksploatowane narażone były na poważne usterki, takie jak uszkodzenia panewek, wału korbowego oraz uszczelniaczy, co prowadziło do wycieków oleju.
Wszystko zależy od odpowiedniego serwisu, i choć zdarzają się jednostki o bardzo dużych przebiegach bez większych awarii, użytkownicy szczególnie muszą pamiętać o wymianie paska rozrządu co najmniej co 60 tysięcy kilometrów, a zalecane jest nawet co 40 tysięcy kilometrów. Zdarzały się przypadki przedwczesnego zerwania paska, co prowadziło do uszkodzenia jednostki, dlatego BMW w następnej wersji M43 wprowadziło rozrząd łańcuchowy. Użytkownicy powinni być świadomi wysokiego spalania, które średnio wynosi ponad 10 litrów, dlatego dobrym rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |