Silnik Chrysler 5.7 V8 16V HEMI to jednostka której początki produkcji sięgają lat 50-tych XX wieku. Przez ponad 20 lat koncern modyfikował ją stosując różna rozwiązania aż do wczesnych lat 70 -tych.Kolejna odmiana została wprowadzony w roku 2003 i miał szerokie zastosowanie w samochodach Chrysler, Dodge oraz Jeep. Konstrukcja widlasta,16 zaworowa, wykonana z żeliwa (blok) oraz z aluminium (głowica), zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Trzeba rozróżnić jakby dwie odmiany pierwsza z lat 2003-2006 oraz nowsze a zwłaszcza te po 2009 roku. Właśnie w odmianach z pierwszych lat produkcji problematyczny był układ rozrządu w którym często dochodziło do pęknięcia łańcucha co często skutkowało uszkodzeniem tłoków a niekiedy pęknięciem bloku !!!
W wersjach po 2006 roku ta wada fabryczna została poprawiona. Użytkownicy oraz serwisanci sygnalizują również problem z gromadzącym się nagarem w komorach spalania. W 2009 roku silnik przeszedł szereg modyfikacji między innymi wprowadzono zmienne fazy rozrządu VCT, elektroniczne sterowanie przepustnicą oraz system MDS(Multi-Displacement System). Ten ostatni system odpowiada z pracę cylindrów, podczas lekkiego obciążenia jednostki odłącza cztery z ośmiu cylindrów. Podsumowując silnik 5.7 Hemi trzeba jednoznacznie stwierdzić że jest on zdecydowanie zalecana na dłuższe trasy a niżeli do miasta gdzie spalanie jego jest dosyć wysokie. Natomiast na pochwałę zasługuję wysoką kulturę pracy oraz bardzo dobra dynamikę.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (9.0) |
Trwałość | 8.5/10 |
Utrzymanie | 8.5/10 |
Dynamika | 10.0/10 |