Silniki Chrysler V6 Pentastar są stosowane w samochodach marki
Silnik Chrysler 3.6 V6 24V VVTto jednostka, która była stosowana od 2011 roku. Pierwsze wersje zostały zaprezentowany w 2009 roku podczas New York Auto Show, a debiut przypadł na 2011 r w modelach Chrysler, Jeep oraz Dodge. Początkowo silnik nazywał się Phoenix ale ze względu na konflikt znaku towarowego został zmieniony na nazwę Pentastar, która pochodzi z Chrysler Corporation i była używana od 1963 r.
Konstrukcja widlasta, 24-zaworowa, wykonana w całości z aluminium (blok oraz głowica) zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka wyposażona w podwójne fazy rozrządu zaworu, co wpływa na zdecydowanie wyższą kulturę pracy. Silnik może poszczycić się świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.
Opinia:
Silnik jest praktycznie bezawaryjny (zrobione 140 kkm w 3 lata), zmiana oleju co 12tys i to tyle. Motor jest względnie cichy, w codziennym użytkowaniu rzadko przekracza 4 tys. obrotów, w trasie zadowala się około 1.8-2.5krpm bez jakiegokolwiek wysiłku. Jak trzeba depnąć, to kręci głośno
ale rasowo do 6.5krpm. Spalanie średnie na poziomie 15l (LPG), na płynnej trasie można zejść poniżej 12l, a w zakorkowanym mieście rzadko przekracza 20l.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Mocny, oszczędny, bezawaryjny.
Silnik:
283
Rocznik:
2014
Przebieg:
235000
Spalanie:
15.0 l/100km
Polecam
15.02.2024Dodge Challenger
(10.0)
Opinia:
Silnik jest dynamiczny i oszczędny.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamika i niskie spalanie
Wady:
Brak
Silnik:
305
Rocznik:
2017
Przebieg:
76000
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
15.02.2024Dodge Journey
(10.0)
Opinia:
Silnik 3.6V6 Pentastar to mistrzostwo wykonania, typowy silnik amerykański na bardzo duże przebiegi rzędu 800.000 km. Sprawdziłem i w 2020 roku łącznie wyprodukowano tych silników ponad 10 milion 300 tysięcy sztuk 😳. Silnik trafił również 6 krotnie na listę najlepszych silników Wards.
Naprawę dobra jednostka, która dodatkowo nie ma żadnych problemów z pracą na LPG
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Średnie spalanie 9l Pb lub 12 LPG
Moc 300km
kultura pracy
niskie koszty napraw, np walki oryginalne kosztują 200 zł sztuka 😳 ( dla porównania do 1.9 TDI z oznaczeniem BLT 130km wałek kosztuje 980 zł)
Wady:
Pomiędzy głowicami znajduje się chłodniczka oleju która czasem (nie zawsze) potrafi zacząć puszczać olej na zewnątrz, objawia się to plamami pod autem. Problem można rozwiązać na wieki w kosztach części i robocizną za 1300 zł
Silnik:
304
Rocznik:
2019
Przebieg:
109000
Spalanie:
9.0 l/100km
Polecam
12.05.2023Chrysler T&C Limited
(9.7)
Opinia:
Silnik spisuje się rewelacyjnie. Bardzo dobra dynamika i osiągi. Spalanie jak na silnik prawie 300 konny uważam za dobre ok 14L LPG i 12L BP. jak na taki wielki samochód to nie jest dużo. Użytkowany od 4 lat jedyna awaria to chłodnica oleju. ale koszt
naprawy 400zł do nie dużo.
10.0/10
9.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamika, przyspieszenie.
Kultura pracy, silnika na biegu jałowym praktycznie nie słychać.
Wady:
Jak dla mnie brak.
Silnik:
3,6 V6 Pentastar 287KM
Rocznik:
2013
Przebieg:
185000
Spalanie:
14.0 l/100km
Polecam
25.10.2022chrysler town & country
(10.0)
Opinia:
jeżdźę chryslerem town&country od 2014 na dziś mam 275 tyś w tym czasie zawiódł czujnik ciśnienie oleju jakoś około 200 tyś km i nic więcej jeśli chodzi o silnik spalanie różne zimą potrafi spalić 16 litrów ale u mnie zimy są po minus 40
w mieście więc jest to myślę ok latem w mieście ok 10 l na 100 a w trasie przy stałej prędkości 120 spala 8 litrów a na tak duże auto uważam że jest super w polsce jeżdziłem punto 1.2 i palił więcej a osiągi komfort to była tragedia
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
nieusterkowy
niskie spalanie
cichy
Wady:
jak dla mnie za często trzeba olej zmieniać co 10 tyś