Silnik Chrysler 2.7 V6 24V DOHC 203/204KM EER

8406
Silnik Chrysler 2.7 V6 24V DOHC 203/204KM EER

Silniki Chrysler V6 SOHC / DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Chrysler
  • Dodge
  • Jeep

Silnik Chrysler 2.7 V6 24V DOHC o mocy 203 lub 204KM to konstrukcja opracowana przez koncern Chrysler Corporation, która zadebiutowała w 1998 roku i zasilała modele Chrysler 300M oraz Sebring II generacji. Jednostka widlasta, 24 zaworowa, wykonana z aluminium (blok oraz głowica), zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik nie należał do udanych, trapiły go dosyć poważne awarie, do największych trzeba zaliczyć gromadzenie się szlamu olejowego, awaria napinacza rozrządu oraz problem z uszczelką pompy wody.


Za gromadzenie się osadu olejowego odpowiada problematyczny układ wentylacyjny natomiast napinacz łańcucha rozrządu został wykonany ze słabej jakość materiału, przez co często dochodziło do jego uszkodzenia. Najwięcej szkody może spowodować uszkodzenie uszczelki pompy wody, wtedy ciecz chłodząca miesza się z olejem, co powoduje uszkodzenia silnika. Właśnie o tych usterkach użytkownicy sygnalizują najczęściej dlatego przed zakupem auta z tym silnikiem warto dokładnie sprawdzić jego stan w celu uniknięcia kosztownych konsekwencji.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoita dynamika

Wady

  • wysoka awaryjność !!!
  • gromadzenie się osadu olejowego
  • awarie napinacza rozrządu
  • awaria uszczelki pompy wody
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 12.000 km lub 20 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.0)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
50%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

23.04.2022 Dodge stratus II
(8.0)
Opinia: Przede wszystkim olej i wymiana - wg instrukcji co gora 6000km! To podstawa. Inaczej w misce sa gluty oleju.
  • 6.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dobra dynamika Dobra wspolpraca lpg
Wady: Duze wymagania eksploatacyjne
  • Silnik: 203/stratus
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Odradzam