Silnik Chrysler 2.0 16V DOHC 141KM ECC/ECF

9453
Silnik Chrysler 2.0 16V DOHC 141KM ECC/ECF

Silniki Chrysler Neon są stosowane w samochodach marki

  • Chrysler
  • Dodge
  • Jeep

Silnik Chrysler 2.0 DOHC o  mocy 141KM został wyprodukowany w fabryce Trento w Stanach Zjednoczonych i miał zastosowanie w modelach Chrysler od 1994 roku do 2005.r.Konstrukcja 16-zaworowa DOHC wykonana z żeliwa (blok) z głowica aluminiową.Jednostka w budowie nie skomplikowana oparta n trwałych i prostych rozwiązaniach z wtryskiem wielopunktowy oraz rozrządem opartym na pasku.


Silnik przez te lata ewaluował,eliminowano z niego uciążliwe i problematyczne awarie takie jak wycieki oleju między blokiem a głowica cylindrów,Użytkownicy ostrzegają przed zerwaniami paska rozrządu warto zmniejszyć jego interwał do maksymalnie 60 tys/km.Po 2002 roku zastosowano inne rozwiązania aby wyeliminować ten problem,zastosowano mechaniczny sprężynowy napinacz który był trwalszy od awaryjnego hydraulicznego Po za tym jednostka jest chwalona za dobra kulturę pracy,trwałość oraz przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita kultura pracy

Wady

  • uwaga na zerwania paska rozrządu !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po pasek co 60.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 12.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (4.3)
Trwałość 4.7/10
Utrzymanie 5.3/10
Dynamika 3.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 3

Najbardziej awaryjna część

57%
14%
14%
14%
0%
0%
0%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

17.05.2021 Chrysler PT Cruiser
(4.3)
Opinia: Zgadzam się z przedmówcą, silnik może nie jest tak awaryjny jak dawne benzyny z Alfy Romeo, ale zdecydowanie wzorem solidności nie jest. Ma skłonność do gotowania się (i to nie tylko przez problemy z wentylatorem, choć w dużym stopniu jest to z nimi związane). Do
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Dynamika przeciętna przy skrzyni ręcznej, do normalnej jazdy
Wady: Mechanicy nie znają silnika i chcieliby naprawiać tylko Golfy, mało części w razie generalnego remontu
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 180 000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Odradzam
07.05.2020 Chrysler PT Cruiser Limited Edition (przed liftingiem)
(4.3)
Opinia: P.S.: W nawiązaniu do mojej poprzedniej opinii chciałbym dodać, że silnik ten mimo wielu wad potrafi dać dziwego rodzaju radość z jazdy. Mimo że w PT Cruiserze z automatem osiągi, jak i prowadzenie są słabe, silnik swoim brzmieniem (ze sportowym wydechem) i sposobem jaki wkręca
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 3.0/10
Zalety: jak poprzednio
Wady: jak poprzednio
  • Silnik: 140 km, kod silnika ECC (2.0 benzyna)
  • Rocznik: 200
  • Przebieg: 140 000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
07.05.2020 Chrysler PT Cruiser Limited Edition (przed liftingiem)
(4.3)
Opinia: Silnik niby prosty, ale dosyć awaryjny i posiadający niską kulturę pracy (na mrozie jak rosyjska ciężarówka, ciepły na szczęście cichy). Pali dużo w mieście (12l) i w ogóle się nie zbiera bez kręcenia na wysokie obroty (wolnossący), szczególnie z leniwym automatem. Z automatem jest ok
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Fajnie brzmi ze sportowym wydechem, szybko wkręca się na obroty. W połączeniu ze skrzynią manualną nadaje się dla spokojnego kierowcy na drogi krajowe.
Wady: Bardzo głośny na zimnie, generuje dużo wibracji, posiada nietrwałe pierścienie (spalanie oleju), gniazda zaworowe są wykonane z delikatnego metalu (wypala je LPG). Łańcuch wałka wyrównoważającego często luzuje się i stuka. Wiązka sterująca wentylatorem ulega awarii, wentylator traci wolny bieg używany przy niskich prędkościach lub klimatyzacji.
  • Silnik: 140 km, kod silnika ECC (2.0 benzyna)
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 144 000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam