Chevrolet

Silnik Chevrolet 2.0 16V D-TEC 131KM L88

7160
Silnik Chevrolet 2.0 16V D-TEC 131KM L88

Silniki benzynowe Chevrolet są stosowane w samochodach marki

  • Chevrolet
  • Daewoo

Silnik Chevrolet 2.0 16V D-TEC o mocy 131KM został skonstruowany przez firmę Holden na bazie jednostki GM 2.0 ECOTEC.

Mocniejsza odmiana była stosowana w Daewoo Nubira, Leganza a także w Chevrolecie Evanda. Na rynku występuję także słabsza, 121-konna wersja tego silnika.

Silnik uchodzi za trwały choć zdarzają się ubytki oleju i awarie rozrządu. Niestety poziom zużycia paliwa jest wysoki.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja przyzwoita dynamika

Wady

  • wysokie spalanie ubytki oleju awaryjny rozrząd

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.4)
Trwałość 6.7/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

30.11.2020 Leganza 2.0 Benzyna GAZ LPG
(8.0)
Opinia: Dynamiczny silnik (podobno pasuje z Vectry i Nubiry) dobrze współpracuje z gazem, prosty w budowie.
  • 6.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Prosty dynamiczny
Wady: Pasek rozrządu co 60 tys i nie więcej. Mi padł po 70 tys. od wymiany i głowice szlag trafił :)
  • Silnik: 133
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 296 tys. w Polsce a ile w Deuschland miał nie wiem
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
19.02.2020 Chevrolet Evanda
(8.3)
Opinia: Silnik dynamiczny i trwały, przede wszystkim prosty w konstrukcji, jak przyjdzie go naprawić to koszty są nie duże, bardzo dobrze współpracuje z LPG.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Prostota konstrukcji, moc
Wady: Spalanie bardzo wysokie średnio 12 litrów
  • Silnik: 2.0 16v 131KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 166000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
12.02.2020 Daewoo Evanda
(6.0)
Opinia: Silnik kolizyjny !!! Po uszkodzeniu rolki napinacza posypał się rozrząd. W konsekwencji głowica poszła do regeneracji - wymiana skrzywionych zaworów oraz pękniętych prowadnic. Oczywiście wymiana: paska rozrządu, pompy wody, napinacza, wszystkich uszczelek głowicy, oleju, płynu chłodniczego. Operacja kosztowna 2 500 PLN. Awaria wystąpiła przy 125
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dynamiczny - na trasie wyprzedzanie innych aut bezproblemowe. Bardzo dobrze współpracuje z LPG przez co tani w eksploatacji.
Wady: Kolizyjny - w przypadku awarii rozrządu wysoki koszt naprawy.
  • Silnik: 131 kM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 128 000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam