Silnik Chevrolet 1.5 16V E-TEC II 100KM znajdziemy pod maską samochodu Daewoo Lanos.
Rodzina silników E-TEC wbrew powszechnym opiniom nie jest odpowiednikiem silników ECOTEC Opla, jednak na niektóre z rozwiązań koncernu GM firma Deawoo uzyskała licencje.
Jednostki E-TEC zostały opracowane w niemieckim ośrodku technicznym Daewoo a produkowane były wyłącznie w fabryce w Bupyeong. W 1997 roku wraz z pojawieniem się na rynku modelu Lanos zostały one zaktualizowane. Odmiana 1.5 miała odtąd 16 zaworów i uzyskiwała moc 100KM.
Silniki mają układ napędowy napędzany paskiem zębatym, żeliwny blok silnika i aluminiową głowicę cylindrów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (8.0) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.5/10 |
Dynamika | 6.5/10 |