Silnik Chevrolet 1.2 16V M-TEC II o mocy 81 lub 84KM wprowadzono w 2008 roku wraz z pojawieniem się na rynku Chevroleta Aveo T250.
W porównaniu z poprzednimi silnikami M-TEC w nowych jednostkach wprowadzono wiele zmian. Silnik ma 16 zaworów a rozrząd napędzany jest łańcuchem.
Silnik mimo nowoczesnej konstrukcji uchodzi za trwały i niezawodny. Użytkownicy chwalą sobie niski poziom spalania i dobrą współpracę z instalacjami LPG.
Po stronie wad silnika należy zapisać uciążliwy hałas dobiegający spod maski.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Rozrząd !
Instrukcji obsługi łańcuch rozrządu przewiduję jego wymianę co 250 tyś km lub co 10 lat
Średnia (głosów: 6) | (8.7) |
Trwałość | 8.8/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 8.0/10 |