Silnik Alfa Romeo 3.2 V6 24V Busso 230/250KM

10632
Silnik Alfa Romeo 3.2 V6 24V Busso 230/250KM

Silniki Alfa Romeo Boxer / V6 Busso są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Lancia
  • Fiat

Silnik Alfa Romeo 3.2 V6 24V Busso o mocach 230/240/250KM występował w modelach Alfa Romeo 147/166, GT i GTV oraz w samochodach Lancia Thesis. Jest to najmocniejsza jednostka z rodziny silników Busso o bardzo wysokich parametrach. Charakterystyczną cechą tych silników są chromowane rury dolotowe oraz niepowtarzalne brzmienie. Konstrukcja silnika trwała nie przysparzająca użytkownikom większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania.


Jeżeli zdecydujemy się na kupno auta z tym silnikiem musimy liczyć się z niemałym problemem znalezienia warsztatu, który profesjonalnie zajmie się serwisem oraz ewentualna naprawą. Musimy pamiętać, że silnik trzeba regularnie  serwisować oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność, w innym przypadku musimy liczyć się dużymi problemami oraz kosztownymi naprawami.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • drogie części
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 60.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 20.000 km
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Ten silnik nie jest przystosowany do paliwa E10
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

31.03.2022 Alfa Romeo 156 GTA
(8.0)
Opinia: Silnik fantastyczny. Ale olej musi być 10W60!!!
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dźwięk, dynamika, wygląd.
Wady: Koszt wymiany rozrządu.
  • Silnik: 156 GTA
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 176000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam