Silnik Alfa Romeo 1.8 Twin Spark o mocy 140KM lub 144KM wszedł do produkcji w 1995 roku i był montowany w samochodach Alfa Romeo 146, 156. Nazwa Twin Spark oznacza podwójny zapłon czyli na każdy cylinder przypadają dwie świece, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz lepsze osiągi. Jednostka zastąpiła starszą konstrukcje 8-zaworowa, w której zastosowano blok silnika żeliwny od Fiata jak również zamieniono rozrząd z łańcucha na pasek również w silniku zastosowano zmienne fazy rozrządu. Niestety silnik nie jest wolny od problemów, najbardziej uciążliwe oraz kosztowne to awarie wariatora zmiennych faz rozrządu, którego zalecają wymienić co 60 tys wraz z rozrządem aby uniknąć kosztownych napraw.
Objawami jest głośna praca silnika podobna do Diesla. Kolejnym z problemów są awarie panewek, najczęściej zdarzają się w samochodach bardzo mocno wyeksploatowanych i nie odpowiednio serwisowanych, dodatkowo musimy liczyć się z licznymi problemami elektroniki. Jeżeli zdecydujemy się na kupno auta z tym silnikiem musimy liczyć się z nie małym problemem znalezienia warsztatu, który profesjonalnie zajmie się serwisem oraz ewentualna naprawą. Musimy pamiętać że silniki Twin Spark trzeba regularnie serwisować oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność, w innym przypadku musimy liczyć się dużymi problemami oraz kosztownymi naprawami. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Rozrząd -serwis zaleca wymianę co 120.000 km jednak lepiei wymienić go przy przebiegu 60.000km aby uniknąć poważnych awarii
Średnia (głosów: 1) | (7.0) |
Trwałość | 6.0/10 |
Utrzymanie | 5.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |