Volvo

Volvo XC90 I T6 2.9 R6 24V VVT Bi-Turbo 272KM (B6294T)

6995
Kategoria: Volvo XC90

Dane techniczne

Volvo XC90 I T6 2.9 R6 24V VVT Bi-Turbo 272KM (B6294T)
Pojemność [cm3] 2922
Moc [KM] 272
Moment obrotowy [Nm] 380
Rodzaj wtrysku wielopunktowy
Skrzynia biegów 4-biegowy automat
Prędkość maksymalna [km/h] 210
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 9.3

Lata produkcji: 2002-2006 Turbosprężarka

Nadwozie: suv

Segment: I (SUV klasy wyższej)

Spalanie

Miasto 18.6L

Średnie 12.9L

Trasa 9.6L

Zalecane przez serwis

Typ oleju 5W30
Ilość oleju 6.6
Wymiana oleju 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu 60.000

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
4.4 V8 32V CVVT 316KM 0.0 0 0 0.0 l/100km
2.5 R5 20V VVT Turbo 209KM 0.0 0 0 0.0 l/100km
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (6.5)
Trwałość silnika 8.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie benzyny 5.0/10
Koszty utrzymania 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 20.0L

Średnie 12.5L

Trasa 9.5L

Najbardziej awaryjna część

20%
0%
0%
0%
20%
20%
40%
0%
0%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

10.06.2023 Volvo XC90 2.9 T6 2003 / 300059km
Średnia ocena: (6.5)
Trwałość silnika 8.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie benzyny 5.0/10
Koszty utrzymania 5.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 20.0L

Średnie 12.5L

Trasa 9.5L

Opinia: Samochód ma swój charakter. 2.9 t6 nie można powiedzieć że jest złym silnikiem, ale na pewno nie polecam osobom którym zależy na ekonomi jazdy, gdyż spalanie może dosięgnąć nawet 25l/100km w cyklu miejskim jeśli miasto jest mocno ruchliwe a co za tym idzie też zakorkowane.
Zalety: Wygodny, żwawy jak na samochód który ma ponad 2tony i jest spięty z 4 biegowym automatem, tanie części zamienne (w porównaniu z posiadaną poprzednio Hondą Accord).
Wady: Spalanie (dla niektórych to może być wada) Moduł CEM ( w pierwszych wypustach traciły komunikację CAN że względu na przegrzewanie się, później po zmianie konstrukcji i montażu były zalewane (niestety przez brak kontroli przez właściciela uszczelki od klapy na podszybiu) Mułowata skrzynia biegów
Polecam

Najbardziej awaryjna część

20%
0%
0%
0%
20%
20%
40%
0%
0%
Suma głosów: 5