Silnik BMW 2.0 16V Twin Power mHEV 184KM B48B20A

76
Silnik BMW 2.0 16V Twin Power mHEV 184KM B48B20A

Silniki BMW TwinPower B48 są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • MINI

Silnik BMW 2.0 R4 16V Twin Power mHEV B48B20A o mocy 184KM wszedł do produkcji w 2020 roku jako miękka hybryda i zasila samochody BMW serii 5 G30, X3 G01 oraz X4 G02. Pod maską znajdziemy wspomniany wyżej silnik 2.0 R4 16V Twin Power z rodziny B48 zespolony z małym silnikiem elektrycznym 11KM  i akumulatorem o pojemności 0.4 kWh. Właśnie ten wspólny układ ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co wpływa na obniżenie spalania. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy lub hamujemy.



Dodatkowa moc, którą generuje instalacja elektryczna wpływa na przyspieszenie, które jest efektywniejsze i bardziej ekologiczne. Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym a służy jedynie do wspomagania pracy silnika spalinowego. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się do spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro6d.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 184 KM

Moment obrotowy: 290-300 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.4 kWh

Moc silnika EV: 11 KM

Moment obrotowy EV: 25 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 184 KM

Moment obr. systemu: 290-300 Nm

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.25 L, typ oleju: 0W-20 / BMW Longlife-17 FE+ 0W-30 / BMW Longlife-12 FE, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami