Miękka hybryda VW 4.0 V8 32V TFSI mHEV EA825evo CXYA weszła do produkcji w roku 2020 i zasila Audi A8 D5. To nowoczesna i bardzo zaawansowana technologicznie konstrukcja opracowana przez firmę Porsche. Została wyposażona we wtrysk bezpośredni z podwójnym doładowaniem BiTurbo działające na zasadzie TwinScroll. Silnik występuję z instalacją 48V i spełnia normy spalin Euro6d. W skrócie to mechanizm rozrusznika i alternatora w jednym bezpośrednio połączonym z silnikiem paskiem klinowym.
Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas rozruchu, przyspieszenia oraz pracy urządzeń elektrycznych pojazdu. Główne cechy tego systemu to szybszy rozruch jednostki, jazda w pewnych warunkach na zgaszonym silniku oraz wyhamowywanie w trybie bezemisyjnym. Wszystko to jest możliwe ze względu na wspomniana instalację elektryczną przez którą jest gromadzony prąd potrzebny do wyżej wymienionych funkcji. Jednostka charakteryzuje się świetną dynamiką, wysoką kultura pracy oraz bardzo dobrymi osiągami.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
BiTurbo
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |