Silnik Fiat 1.0 6V GSE FireFly mHEV 70KM N3BSG produkowany jest od 2020 roku jako tzw. mikro hybryda i zasila samochody Fiat 500 oraz Panda. Bazą układu jest wolnossący 3-cylindrowy silnik z wtryskiem wielopunktowym sprzężony z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Jednostka zastąpiła starszy silnik 1.2 FIRE 69KM, który nie spełniał obecnych norm spalin Euro6d. W tym układzie miękkiej hybrydy zastosowano rozrusznik zintegrowany z alternatorem który pełni funkcję małego silnika elektrycznego o mocy 5KM.Natomiast energia jest magazynowana w niewielkim akumulatorze o pojemności 0.53kWh umiejscowionym pod fotelem.
Zadaniem tej instalacji jest wspomaganie silnika podczas jazdy lub rozruchu oraz poprawa kultury pracy. Dodatkową zaletą jest obniżenie spalania kiedy odzyskiwana jest energii podczas hamowania. W tym układzie nie ma mowy o poruszaniu się w trybie elektrycznym jedynie możemy liczyć na wsparcie jednostki benzynowej przez ten niewielki układ elektryczny. Średnie spalanie auta w trybie miejskim oscyluje w graniach 6.5l/100km natomiast w trasie nie przekracza 5l. Silnik został wyposażony seryjnie w system start&stop co wpłynęło na obniżenie kosztów spalania oraz przyczyniło się do uzyskania norm spalin Euro6d.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 6
Typ wtrysku: wielopunktowy
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 70 KM
Moment obrotowy: 92 Nm
Pojemność baterii: 0.53 kWh
Moc silnika EV: 5 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 12V mikro (mHEV)
Moc systemu: 70 KM
Moment obr. systemu: 92 Nm
Średnia (głosów: 2) | (7.8) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 4.5/10 |