Silnik 1.0 12V EcoBoost Hybrid 125KM wszedł do produkcji w 2022 roku jako tzw. miękka hybryda i zasila modele Ford Fiesta, Focus oraz Puma. Cały układ powstał na bazie znanej jednostki 1.0 EcoBoost która ma zastosowanie od roku 2012 w szeregu modeli Forda. Konstrukcja trzycylindrowa zespolona z niewielkim silnikiem elektrycznym o mocy 16KM i akumulatorem o napięciu 48V. Układ Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co wpływa na obniżenie spalania.
To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy. Dodatkowa moc, którą generuje instalacja 48V wpływa na przyspieszenie, które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 6l/100km co jest niezłym wynikiem. Ładowanie baterii odbywa się podczas hamowania, wtedy silnik elektryczny działa jako generator prądu, który jest magazynowany w 48-voltowym akumulatorze. W tym układzie nie ma możliwości ładowanie ze źródła zewnętrznego oraz jazdy na samym silniku elektrycznym. Silnik został seryjnie wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 125 KM
Moment obrotowy: 170-210 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Moc silnika EV: 16 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 125 KM
Moment obr. systemu: 170-210 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |