Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost GPF o mocy 100KM wszedł do produkcji w roku 2021 i zasila samochody Ford Fiesta oraz Focus. Jednostka trzycylindrowa o pojemności 1.0l 12-zaworowa z turbodoładowaniem, wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz układ zmiennych faz rozrządu. Konstruktorzy Forda przy opracowaniu silnika postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro6d. Ta odmiana jest kontynuacją starszych wersji która została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych GPF.
Silnik EcoBoost jest konstrukcją wysoko zaawansowaną technologicznie wyposażony w Turobosprężarkę o małym momencie bezwładnościowym co pozwala na natychmiastową reakcję po dodaniu gazu nawet przy niskich obrotach.W połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu pozwala na wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa.Nowością jest rozrząd oparty na pasku który jest smarowany olejem co pozwoliło na wydłużenie jego interwału 240.000 km lub 10 lat.Silnik uchodzi praktycznie za bezawaryjny przez co użytkownicy pokonają dystans około 300 tys/km bez większych problemów.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |