Silnik VW 2.0 16V TFSI EA888evo3 o mocach 280, 290, 300, 310 lub 320KM to odmiany nowej generacji silników 2.0 TFSI EVO stosowane od 2019 roku w sportowych wersjach wielu modeli Audi, Seat, Skoda i Volkswagen takich jak Audi S3, Audi SQ2, Seat Leon III Cupra, Cupra Leon, Cupra Formentor VZ, VW Golf VIII R, VW Tiguan II R czy VW Arteon R. To nowoczesna konstrukcja, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne, aby zapewnić lepsze osiągi przy zachowaniu relatywnie niskiego spalania. Jak przystało na nowoczesny silnik, został on seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na spełnienie najnowszych norm spalin Euro 6.
Silnik w porównaniu do poprzedniej wersji przeszedł szereg modernizacji, przez co stał się lżejszy i bardziej wydajny. Podstawowa zmiana nastąpiła w budowie jednostki, która otrzymała nowy żeliwny blok o cieńszych ściankach, nowszy wał korbowy, tłoki oraz pierścienie, jak również lekkie wałki wyrównoważające. W dalszej kolejności znajdziemy całkowicie nową głowicę aluminiową z integrowanym kolektorem dolotowym chłodzonym cieczą. W tej odmianie zastosowano sprawdzony układ zmiennych faz rozrządu AVS oraz wałki rozrządu napędzane łańcuchem. Trzecia generacja silnika została wyposażona w podwójny układ wtryskiwaczy – pierwszy MPI oraz drugi Bezpośredni, montowany wewnątrz cylindrów, co miało zapewnić dodatkową wydajność w razie potrzeby. Jednostka również otrzymała nowsze doładowanie w postaci turbosprężarki IHI IS20, sterowanej elektronicznie zaworem spustowym, który odpowiada za regulację ciśnienia doładowania. Ważną informacją jest to, że wersja o najsłabszej mocy posiada turbosprężarkę Garetta MGT 1752S.
W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały, a jego awaryjność jest na niskim poziomie. Oczywiście, wszystko to zależy od odpowiedniego serwisowania i użytkowania. Trzeba nadmienić, że to już trzecia generacja tej odmiany i konstruktorzy stanęli na wysokości zadania, eliminując wszelkie problemy z początku produkcji. Oczywiście, zdarzają się pojedyncze egzemplarze, w których może dojść do rozciągnięcia się łańcucha rozrządu czy zbierania się nagaru na zaworach dolotowych, jednak są to sporadyczne przypadki. Poza tym, śmiało można stwierdzić, że jest to udana jednostka, która może poszczycić się dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz przyzwoitym poziomem spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: DNUC/DNUE/DNFC/DNFB/DNFE/DNFG
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |