Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI o mocy 280 lub 300KM z rodziny EA888evo wszedł do produkcji w 2011 roku i miał zastosowanie w samochodach Audi S3, Seat Leon Cupra, Skoda Superb a także VW Golf R, Passat i Arteon. Jest to trzecia generacja tej jednostki. Konstrukcja silnika została podana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które trapiły wersje poprzednie co pozwoliło wyeliminować wysoką awaryjność jednostki. Najważniejszą zmianą było wprowadzenie systemu zmiennych faz rozrządu na obu wałkach co łatwo można sprawdzić na obudowie silnika oraz wprowadzenie podwójnego układu wtryskowego, wspólnego wielopunktowego MPI oraz bezpośredniego FSI.
Ale najbardziej oczekiwana zmiana zaszła w budowie głowicy oraz tłoków co pozwoliło na wyeliminowanie dużego poboru oleju. Zastosowano nowy układ wtryskowy a turbosprężarka otrzymała zawór spustowy sterowany elektronicznie. Te oraz kilka innych rozwiązań wpłynęły na wyższą kulturę pracy, lepszą dynamikę oraz niższy poziom spalania a co najważniejsze silnik stał się praktycznie bezawaryjny. Trzeba nadmienić, że w 2016 roku weszła kolejna generacja tej jednostki z oznaczeniem Gen.3B która jest technologicznie bardzo zaawansowana. Użytkownicy aut z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania.
Najczęstsze problemy zgłaszane przez użytkowników dotyczą nieprawidłowego działania pompy olejowej, niskiej trwałości łańcucha rozrządu oraz plastikowej obudowy pompy wodnej, która może pękać i przeciekać.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: CJXA/CJXC/DJHC
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |