Volkswagen

Silnik VW 1.2 16V TSI 86KM-90KM EA211 CJZC/CYVA

21927
Silnik VW 1.2 16V TSI 86KM-90KM EA211 CJZC/CYVA

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.2 16V TSI z rodziny EA211 o mocy 105KM został wprowadzony na rynek w 2012 roku wraz z modelem Skoda Octavia III. Jednostka 16-zaworowa z dwoma wałkami rozrządu, wykonana z aluminium. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę oraz rozrząd oparty na pasku, którego interwał przypada na 210.000km. Jednostka zastąpiła poprzednią, awaryjną wersję 8-zaworwoą z rodziny EA111.


Silnik z początkowych lat produkcji cierpiał na poważne awarie takie jak – rozciągający się łańcuch rozrządu, który często doprowadzał do poważnej awarii silnika, awarie uszczelki pod głowicą, duży ubytek oleju oraz problem ze sterowaniem silnika. Nowy silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do samej kultury pracy tej jednostki jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o dobrych parametrach, niskiej awaryjności oraz przyzwoitym poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • niska awaryjność

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 210.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6-3.9 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CJZB/CJZC/CYVA/CYVC

1.2 TSI/TFSI (EA211)  wersja po 2012r układ rozrządu napędza pasek – wymiana po 210 tys km

OLEJ  wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca  olej syntetycznego 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.4)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

61%
3%
18%
9%
5%
3%
3%
Suma głosów: 80

Opinie użytkowników

09.09.2024 Skoda Octavia III FL
(9.7)
Opinia: Siedem lat użytkowania w Octavii III FL i żadnego problemu. Doskonale radzi sobie w ruchu miejskim, autostradowym i na wzniesieniach. Olej 0w30 zmieniany regularnie raz do roku. Mądralińscy twierdzący, że w kosiarce jest mocniejszy są w błędzie. A do swoich leciwych czterolitrowych smoków
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Cicha praca, elastyczność, niskie spalanie.
Wady: Wyższe zużycie paliwa na krótkich odcinkach i przy włączonej klimatyzacji.
  • Silnik: 1197 cm3 EA211 / CYVA
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 66625
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
08.08.2024 Seat Ibiza
(9.3)
Opinia: Silnik nie pobiera oleju w widoczny sposób, mimo małej pojemności bardzo fajnie jedzie już z samego dołu, spalanie przy naprawdę ciężkiej nodze to 7l/100km, przy normalnej jeździe około 6l. Olej zmieniam co 10tyś. km. Moc po hamowni wyższa niż podaje producent (oryginalny soft). Chyba najmniej
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobra dynamika, małe spalanie
Wady: delikatne szarpnięcia na wolnych obrotach, ten typ tak ma (sprawdzone w innych egzemplarzach)
  • Silnik: CJZC
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 91000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
09.12.2023 Skoda Fabia III MC
(9.3)
Opinia: Fabia III 2015, silnik po 145000km chodzi niemal jak nowy. Oleju praktycznie nie bierze, poziom bardzo nieznacznie spada, wymiana oleju co roku (25000km). Nie wyłączam systemu Start-Stop.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie, bezobsługowość.
Wady: brak
  • Silnik: 90KM/CJZC
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 145050
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam