Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI z rodziny EA111 o mocy 150 lub 160KM miał swój debiut w roku 2006. Była to bardzo nowoczesna konstrukcja jak na te lata. Silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, intercooler, turbosprężarkę oraz łańcuch rozrządu. Wszystko to miało wpłynąć na wysoką kulturę pracy oraz dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Konstruktorzy spod znaku VW osiągnęli zamierzony cel, pod tym względem jednostka spisuje się rewelacyjnie jest dynamiczna i oszczędna.
Niestety nikt nie przypuszczał, że będzie tak awaryjna. Przede wszystkim trzeba uważać na odmianę 160-konną, która okazała się najbardziej awaryjna, przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na awarie sprzęgiełka magnetycznego pompy wody oraz pękające tłoki i pierścienie. Po 2010 roku silnik został w wielu kwestiach poprawiony a jego usterkowość zmalała. Pamiętać jednak trzeba, że każdy silnik wymaga odpowiedniego serwisowania i przed zakupem warto sprawdzić jego historię oraz przebieg.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: BWK/CAVA/CAVF/CAVD/CTHA/CTHD/CTHF
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |