Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 2.8 VR6 12V DOHC z rodziny EA360 o mocy 184 lub 190KM z oznaczeniem ABV był jednym z pierwszych silników VR Volkswagena. Występował w VW Golfie III, Passacie B4 oraz w Corrado. Konstrukcja skróconego silnika widlastego jest dość skomplikowana ale jednostka może się pochwalić dobrymi parametrami.
Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna, o dobrej kulturze pracy a na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu – niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do niskich. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik bezawaryjny, jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw.