Volkswagen

Silnik VW 1.0 12V MPI 75KM EA211

21668
Silnik VW 1.0 12V MPI 75KM EA211

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.0 12V MPI z rodziny EA211 o mocy 75KM ma zastosowanie w samochodach Seat Mii, Ibiza, Skoda Citigo, Fabia, VW up! oraz Polo. Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym pasku zębatym. Producent przewiduje jego żywotność na cały okres eksploatacji silnika jednak jego kontrolę przewidział po 240 tys km. Silnik dedykowany do samochodów miejskich może poszczycić się niskim poziomem spalania, na minus trzeba zapisać przeciętną dynamiką oraz niską kulturę pracy. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom awaryjności.

Popularne silniki tego producenta


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • przeciętna kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: CHYB

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.0)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

28%
3%
56%
3%
5%
2%
3%
Suma głosów: 64

Opinie użytkowników

09.08.2024 Skoda Fabia 3
(10.0)
Opinia: Mam samochód od nowości, który ma przejechane 480 tys. km na LPG. Połowa tego przebiegu to jazda autostradą z prędkością 140km/h. Spokojna jazda w mieście 5.8 gazu, dynamiczna w mieście i A1 - 7.5
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Jest bezawaryjny, koszty eksploatacji są rozsądne, fajny dźwięk powyżej 5000 obrotów/min :) Jak na wolnossące 1.0, dynamika jest bardzo dobra. Wnętrze jest dobrze skręcone i nie trzeszczy.
Wady: Poskąpiono wygłuszeniem nadkoli.
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 480000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
13.04.2021 Skoda Fabia III
(7.3)
Opinia: Auto do spokojnego przemieszczania się z pkt A do B w mieście, przez 4-letni okres eksploatacji usterek brak, 2 razy drobnej usterce drobnej uległa instalacja LPG założoną w ASO Skody i wynikały one z lekkich jakościowych niedoróbek montażu i zabezpieczenia samej instalacji, naprawiano je jednak
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Świetna do lpg, trwała, oszczędna,
Wady: Dynamika znacznie poniżej akceptowalnych obecnie wartości, Dźwięk, Elastyczność, 5 biegów
  • Silnik: 75 km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 78000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
19.02.2018 Skoda Fabia III
(6.7)
Opinia: Moja Skoda Fabia III z tym silnikiem spisuje się jak narazie w porządku. Spalanie przy dynamicznej jeździe wynosi 6.7 litra na 100 km według komputera pokładowego. Posiadam wersję Ambition o wyższej mocy 1.0 75 KM plus LPG fabryczne. Niestety silnik wolno się nagrzewa w porównaniu
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 1.0 75
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 108000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię