Silnik Volkswagen 1.2 12V MPI/BlueMotion z rodziny EA111 o mocy 60, 70 lub 75KM miał zastosowanie w samochodach Seat, Skoda i VW w latach 2009-2015. W odmianach oznaczonych kodami CGPA/CGPB/CGPC/CJLB poprawiono niedociągnięcia z poprzednich wersji w zakresie awaryjnego łańcucha rozrządu. Silnik spełnia normę spalin EURO5 i ze względu na zoptymalizowany poziom emisji zanieczyszczeń występował w specjalnych wersjach wyposażenia BlueMotion (VW), Ecomotive (Seat) lub GreenLine (Skoda).
Konstrukcja trzycylindrowa wykonana z aluminium z czterema zaworami na cylinder i wałkiem wyrównującym, którego zadaniem było polepszenie pracy silnika. Dodatkowym plusem jest zastosowanie rozrządu na łańcuchu, jednak nie jest on niezniszczalny i mechanicy zalecają jego regularną kontrolę w razie głośniejszej jego pracy i ew. wymianę. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewki zapłonowej. Zamysłem było wyprodukowanie silnika o małej pojemności, którego zadaniem miało być obniżenie kosztów użytkowania a co za tym idzie niższego spalania. Nie do końca się to udało, ponieważ silnik nie jest tak oszczędny a średnio spala około 7 l /100km jednak przy delikatnym użytkowaniu w mieście możemy spokojnie zejść do poziomu spalania 6l/100km.
Na szczęście silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG co daje możliwości obniżenia kosztów użytkowania. Koniecznie musimy przestrzegać regularnego serwisu i nawet zmniejszenia do 12 tys. km wymiany oleju przez co unikniemy problemów z łańcuchem rozrządu. Poza tymi mankamentami kierowcy są raczej zadowoleni z silnika bo jest całkiem trwały i tani w serwisowaniu a części jest pod dostatkiem w przystępnych cenach.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: CGPA/CGPB/CGPC/CJLB
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |