Volkswagen

Silnik VW 1.6 16V MPI 120KM-125KM EA111

9910
Silnik VW 1.6 16V MPI 120KM-125KM EA111

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.6 16V MPI z rodziny EA111 o mocy 120 lub 125KM był pierwszych 16-zaworowym silnikiem 1.6 z rodziny EA111 a znajdziemy go pod maską VW Lupo GTI oraz Polo III GTI. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys. km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów. Niestety nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys.km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej. Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG .


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • mała awaryjność
  • łatwy dostęp do części niskie koszty serwisu
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • niska kultura pracy
  • duże spalanie
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: AJV/ARC/AVY

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
25%
0%
0%
25%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię