Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 1.4 16V MPI z rodziny EA111 o mocy 100KM to konstrukcja niemiecka, 16-zaworowa, stosowana w latach 1997-2006 w samochodach Seat, Skoda, Volkswagen. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z przepustnicą, elektryką (cewki oraz kable).
Jednak najbardziej uciążliwą jest awaria czujnika położenia wału, która odznacza się falowaniem obrotów oraz nierówną pracą silnika. Kolejnym minusem jest kosztowna wymiana rozrządu. Na szczęście dostępność części jest duża a serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany. Na plus trzeba zaliczyć dobra kulturę pracy silnika oraz przyzwoity poziom spalania.Podsumowując tą jednostkę możemy śmiało powiedzieć, że silnik jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów a co za tym idzie koszty użytkowania nie są wysokie.