Silnik Volvo 1.6 T4 16V Turbo 180KM B4164Tbył stosowany w latach 2010-2017 w modelach Volvo..Jest to konstrukcja Forda o oznaczeniu Ecoboost.
Jednostka powstała na bazie swoich poprzedników Zetec/Duratec które przynależą do rodziny Sigma. Zadaniem konstruktorów Forda było stworzenie jednostki napędowej o bardzo dobrych parametrach przy osiągnięciu niskiego poziomu spalania oraz ma spełniać rygorystyczne normy emisji spalin. Żeby to osiągnąć w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak: turbosprężarka o małym momencie bezwładnościowym, bezpośredni wtrysk paliwa z wysokociśnieniowymi wtryskiwaczami 6- otworowymi,oraz podwójne zmiennymi fazami rozrządu.Te rozwiązania pozwalają na dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa co do tej pory w silnikach benzynowych było nie lada wyzwaniem.
Kolejnym celem, które udało się osiągnąć było spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro5.Niestety konstrukcja nie został dopracowana i cierpi na dosyć poważne awarie,najbardziej uciążliwa związana jest z układem chłodzenia.Ze względu na niską wydajność układu chłodzenia często dochodzi do przegrzania silnika co w konsekwencji może doprowadzić pęknięcia bloku !!! Kolejną przypadłością jest zużywający się popychacz pompy paliwa,co może skutkować poważną awarią.Po za tym kierowcy użytkujący auta z tą jednostką będą w pełni usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz dobrą dynamiką
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 1) | (9.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |