Volvo

Silnik Volvo 4.4 V8 32V CVVT 316KM B8444S

4481
Silnik Volvo 4.4 V8 32V CVVT 316KM B8444S

Silniki Volvo VEA / SI6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Land Rover

Silnik Volvo 4.4 V8 32V CVVT 316KM B8444S był produkowany w latach 2005-2010 i zasilał modele Volvo S80 II oraz Volvo XC90 I. Silnik został opracowany i wyprodukowany w Japonii przez firmę Yamaha Motor Corporation. Jednostka wolnossąca, wykonana w całości z aluminium (blok oraz głowica), wyposażona w podwójny system zmiennych faz rozrządu CVVT.


W opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwały i nie sprawiający większych problemów. Jednak ma swoje słabe punkty takie jak awarie uszczelki pod pokrywą zaworów oraz bardzo problematyczne łożysko wałka wyrównoważającego. Właśnie ta druga awaria może doprowadzić do poważnej usterki – nierównej pracy łańcucha co w konsekwencji doprowadza do wygięcia zaworów. Poza tym silnik jest bardzo dynamiczny z wysoką kultura pracy oraz świetnymi osiągami.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania
  • awarie wałka wyrównoważającego
  • awarie uszczelki pod pokrywą zaworów

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Silnik spełnia normy spalin Euro4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

14%
0%
14%
0%
43%
0%
29%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

05.03.2023 Xc90 06r
(9.0)
Opinia: Silnik jest genialny. Cichy, stabilny, równo oddaje moc. Moc zawsze w zapisie. Idealny do ciągnięcia przyczepy.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie ( poniżej 15 litrów gazu)
Wady: Mało miejsca w komorze silnika. Podobno wadliwe łożysko na wałku i przez to jest zakaz mycia silnika. Nie myłem i problemów nie miałem.
  • Silnik: 315 KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Polecam