Silnik Volvo 2.0 R5 20V CVVT Turbo 180KM B5204T8 występował w modelu Volvo S60 w latach 2013 – 2015. W porównaniu do poprzedniej odmiany B5204T5 został wyposażony w bezstopniową regulację faz rozrządu oraz plastikowy kolektor dolotowy. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys. km.
Do największych przypadłości tej jednostki można zaliczyć awarie przepustnicy – zabrudzenia (koszt nowej to około 3000zł a regeneracja około 1000zł). Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Co ważne rozrząd należy bezwzględnie wymieniać zgodnie z zaleceniami serwisu ponieważ zdarzają się zerwania paska.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Silnik spełnia normy spalin Euro5
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |