Volvo

Silnik Volvo 2.4 R5 20V DOHC 170KM B5254S

1133
Silnik Volvo 2.4 R5 20V DOHC 170KM B5254S

Silniki Volvo VME - DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.4 R5 20V DOHC 170KM B5254S występował w modelach Volvo 850, S70, V70 i C70 w latach 1995-2000 pod oznaczeniem 2.5 20V. Jednostka wykonana w całości z aluminium wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na pasku. W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały i bez większych problemów pokonuje przebiegi 400 tys. km.


Jednak posiada swoje słabe punkty, do których trzeba zaliczyć liczne awarie osprzętu, termostatu, pompy paliwa czy awarie uszczelki wału korbowego oraz pompy oleju. Każdy użytkownik powinien pamiętać o wymianie paska rozrządu nie później niż co 75 tys km. Poza tym silnik może poszczycić się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niezłymi osiągami.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wycieki oleju
  • awarie uszczelki wału korbowego
  • awarie uszczelki pompy oleju
  • awarie pompy paliwa

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 75.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

67%
0%
0%
0%
0%
0%
33%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

07.04.2024 Volvo 855 GLT
(8.7)
Opinia: Jednostka niewyobrażalnie trwała , zresztą jak cała gama silników Volvo serii B 52. Najlepszy kompromis pomiędzy wysokimi osiągami a trwałością . Jeżeli ktoś boi się ewentualnej awarii , oraz dodatkowych kosztów związanych z turbodoładowaniem , to ten motor jest idealnym wyborem. Podaną w opisie trwałość
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bardzo duża moc silnika , oraz moment obrotowy , jak na motor z "tamtych" czasów , bez turbodoładowania , wysoka elastyczność , trwałość , niezawodność. Cudowny dźwięk !
Wady: Opisane tu usterki silnika , występują naprawdę incydentalnie , i spowodowane są zazwyczaj nieprawidłową eksploatacją jednostki napędowej.
  • Silnik: 170 km
  • Rocznik: 1994
  • Przebieg: 410000
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam