Silniki Volvo VME - DOHC są stosowane w samochodach marki
Silnik Volvo 2.4 R5 20V DOHC 170KM B5254S występował w modelach Volvo 850, S70, V70 i C70 w latach 1995-2000 pod oznaczeniem 2.5 20V. Jednostka wykonana w całości z aluminium wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na pasku. W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały i bez większych problemów pokonuje przebiegi 400 tys. km.
Jednak posiada swoje słabe punkty, do których trzeba zaliczyć liczne awarie osprzętu, termostatu, pompy paliwa czy awarie uszczelki wału korbowego oraz pompy oleju. Każdy użytkownik powinien pamiętać o wymianie paska rozrządu nie później niż co 75 tys km. Poza tym silnik może poszczycić się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niezłymi osiągami.
Opinia:
Jednostka niewyobrażalnie trwała , zresztą jak cała gama silników Volvo serii B 52. Najlepszy kompromis pomiędzy wysokimi osiągami a trwałością . Jeżeli ktoś boi się ewentualnej awarii , oraz dodatkowych kosztów związanych z turbodoładowaniem , to ten motor jest idealnym wyborem. Podaną w opisie trwałość
na poziomie 400 tys/km , można sobie wsadzić między bajki.
Przy eksploatacji prowadzonej zgodnie z zaleceniami producenta , silnik bez problemu przejedzie 700 tys/km , a nawet 1 mln/km.
10.0/10
7.0/10
9.0/10
Zalety:
Bardzo duża moc silnika , oraz moment obrotowy , jak na motor z "tamtych" czasów , bez turbodoładowania , wysoka elastyczność , trwałość , niezawodność. Cudowny dźwięk !
Wady:
Opisane tu usterki silnika , występują naprawdę incydentalnie , i spowodowane są zazwyczaj nieprawidłową eksploatacją jednostki napędowej.