Volvo

Silnik Volvo 2.4 R5 10V DOHC 144KM B5252FS

993
Silnik Volvo 2.4 R5 10V DOHC 144KM B5252FS

Silniki Volvo VME - DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.4 R5 10V DOHC 144KM B5252FS występował w modelach Volvo 850, S70 i V70 w latach 1993-1999 pod oznaczeniem 2.5 10V. Ta odmiana posiadała katalizator i była wyposażona w system V-VIS, który okazał się dosyć kłopotliwy i w 1996 roku został wycofany. Jednostka wykonana w całości z aluminium wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na pasku.


Każdy użytkownik powinien pamiętać o wymianie paska rozrządu nie później niż co 75 tys. km. W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały i bez większych problemów pokonuje przebiegi 400 tys. km. Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zapisać wspomniany system V-VIS oraz awarie uszczelek wału korbowego czy pompy oleju. Poza tym silnik uchodzi za trwały a jego dynamika oraz kultura pracy są na bardzo dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 10

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wycieki oleju
  • awarie uszczelki wału korbowego
  • awarie uszczelki pompy oleju
  • awarie pompy paliwa

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 75.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
50%
0%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami