Silnik Volvo 2.3 R5 20V DOHC Turbo 226KM B5234FT był stosowany w latach 1993-1996 tylko w modelu Volvo 850.
Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys km. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy elektronicznej oraz awarie przepływomierza. Na niskie spalanie nie ma co liczyć, bo silnik jest mocny i doładowany ale przy spokojnej jeździe zmieścimy się poniżej 10l/100km.
Alternatywą może być montaż instalacji LPG ale musi być z wyższej półki i montowana z wyspecjalizowanej firmie. Trzeba również pamiętać o okresowej regulacji luzów zaworowych, również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników.Po za tym każdy z użytkowników musi pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu przed upływem 120 tys/km ponieważ często dochodzi do jego zerwania.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy,bardzo dobrą dynamiką oraz świetnymi osiągami.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |